What is your name? - Reisverslag uit Shiv, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu What is your name? - Reisverslag uit Shiv, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu

What is your name?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 Maart 2010 | India, Shiv

Hallo hallo lieve mensen in ons koude kikkerlandje.

Ja nu mag ik dat zeggen, het is hier vandaag denk ik 35 graden geweest. Heel handig want als je je was ophangt is het binnen een uurtje kurkdroog! En was moet je hier vaak doen, alles is zwart van het stof. Maarja daar moet je niet over zeuren als je in de woestijn zit.

We zijn de eerste week in Jaipur geweest, 1 dagje naar Agra waar de Taj Mahal is. We zijn denk ik ongeveer 2 uur bij de Taj Mahal geweest, en 12h in de bus. Jaja that was fun. De Taj Mahal was mooi, dat zeker. Maar minder groot dan ik verwacht had. En toch niet zo heeel bijzonder vond ik. Maargoed, kan ik dat ook van mijn lijstje afstrepen.

Nu zitten we in Shiv. Dat is een miniscuul dorpje in de provincie Rajasthan. We zitten met alle vrijwilligers in een vrijwilligerskamp en dat is echt wel heel erg fijn. Heel gezellig vooral, maar het water wordt ook voor ons gezuiverd, we hebben internet, minder ontzettend pittig eten (hoewel ik het nogsteeds nie tegt kan eten) en een cafe-hut waar je cola, water, chocola, chips en bier kan halen! Joepie :D

We slapen in het kamp in lemen hutjes met daken gemaakt van takjes. Merels leven erg graag in ons dak en hagedissen, eekhoorntjes en mieren kunnen door alle gaten makkelijk naar binnen. Een anders duits meisje had zelfs een keer een geit in haar hut! Haha. Per hut 3 mensen. Ik slaap in een hut met Verena en Laura uit duitsland. Ze zijn heel gezellig. Laura wil nederlands leren omdat ze in nederland haar master wil doen. Ze zegt nu de hele tijd: 'ik heb 2 grote tenen'. Dus..

Jaja ik ben al een hele goede lerares :P In de ochtenden hebben ik en Verena onze eigen klas. De klas bestaat uit 13 meisjes en 2 jongens. Maar tot nu toe komen 2 meisjes niet opdagen. Dat is omdat school niet verplicht is. We geven elke dag van 10:45 tot 12:45 les. De kinderen zitten in 3th grade, en zijn ongeveer 10 jaar oud. Heel fijn is dat ze elke dag 3x je naam vragen. Je kan nog net verstaan 'watsjoeneem?' en dan antwoord ik in mijn verantwoorde engels dat mijn naam Mariska is. Maliesa? Ja Maliesa ja...

Les geven is nog best moeilijk! We hebben geluk dat onze kinderen tafels met bankjes hebben. In de meeste klassen zitten de kinderen op vieze matjes. Misschien zou het een goede aankoop zijn om mijn sponsorgeld te gebruiken om wat klassen van tafels en banken te voorzien. Vooral de oudere kinderen hebben dat echt nodig om goed te kunnen schrijven. En voor hun ruggen natuurlijk. Maar de blackboards zijn ook erg slecht. Sommige scholen hebben ze helemaal niet en de meeste zijn zwart geverfte stukken muur. Ook nieuwe blackboards zou een goede aankoop zijn.

Maargoed, lesgeven is dus moeilijk. De kinderen spreken erg slecht engels, dat moeten we ze dan ook leren. Maar wiskunde geven met handen en voeten is echt heel lastig. En ook moeilijk is dat de kinderen het alfabet prima kunnen spellen, maar woorden kunnen ze niet lezen. Weer een uitdaging! Als ze je aandacht willen roepen ze door de klas: Maliesa Yes?? Yes? Yes? Yes? Heel irritant als 10 kids dat tegelijk doen en ook nog eens aan je trekken als je bij iemand anders staat. We proberen ze te leren dat ze hun vinger op moeten steken.

Smiddags zit ik 1.5 uur op de child labour school. Dat is een miniscuul hok waar ong40 kids komen om van ons opdrachtjes in hun schriftjes te krijgen en die fanatiek te gaan maken. Ze houden vooral van optel sommen :P Daar zijn ze eigelijk nog best goed in ook! Alles uit je hoofd controleren is een hele uitdaging :p

In ons dorpje is een markt, maar het geweldigste is Taylor. Dat is een klein winkeltje van een man die redelijk engels spreekt. We noemen hem gewoon Taylor. Alle vrijwilligers komen naar hem als ze iets nodig hebben. Hij vind kokosnoot, nutella, snikkers, appelsap, kaas, kip in blik, enz! Geweldige vent dus. Ik heb geprobeerd om hem kleren voor me te laten maken, maar de broek is veel te klein en het shirt plooit raar. Maar goed, leuk geprobeert.

Oh dit verslag wordt best groot. Haha. Respect voor de mensen die nogsteeds doorlezen! Dit weekend kameel safari. Really looking forward! Morgen ochtend vertrekken we, savonds 2 uur op kameel. in de woestijn in open lucht slapen, sochtends 3 uur op kameel en weer terug! En dan weer lessen voorbereiden en moe worden.

India is mooi. Overal lopen gekke koeien en geiten rond. Ze zien er heel anders uit dan de hollandse geiten en koeien. Maar de moslims hier offeren geiten aan god, en ze hangen ze door op in de bomen. Dat is vrij vies.

Maar goed, heel india is een beetje vies. Ik kan het hebben :p
We hebben deze avond geprobeerd pizza te maken in de keuken. Best lastig als je geen oven hebt maar het was heelijk!

Okee goed, ik ga weer eens. Er staan wat foto's op mijn hyves. Ga proberen hier meer te plaatsen.

veel liefs!
Mariska

  • 05 Maart 2010 - 16:01

    Pappa:

    Meid, meid, je bent echt in een heel andere wereld terechtgekomen. Ik zou graag even komen kijken. Weer een leuk reisverslag van je.
    Houd je taai.
    Kus, pappa

  • 05 Maart 2010 - 16:14

    Mamma:

    Hoi liefie,
    Fijn dat we jou en je belevenissen een beetje kunnen volgen zo! Ook ik zou graag eens even een kijkje willen nemen in die andere wereld waar jij nu zit.
    Dikke kus, je moeder.

  • 05 Maart 2010 - 21:07

    Aris En Ditta:

    Hoi Mariska,

    Leuk om je verslagen te lezen. Het lijkt ons inderdaad een bijzondere ervaring om dit allemaal mee te maken. Houdt ons op de hoogte en geniet ervan.

    Veel liefs Aris, Ditta en Merel.

  • 05 Maart 2010 - 23:19

    Lydia!:

    Mariska, wat een geweldig verslag! ik vind het geweldig om te lezen! Man, je zit echt in india, kan het me nauwelijks indenken, Mar ja, alle swat je shrijft moet toch wel echt zijn!

    kan niet wachten op de volgende!!
    LIEFS

  • 06 Maart 2010 - 13:07

    Ellen:

    Weet je zeker dat je geen juf wilt worden ;-)
    Heel leuk om je verhalen te lezen. Is allemaal zo anders als Nederland!

    Succes met de kids!
    Liefs Ellen

  • 07 Maart 2010 - 09:57

    Rianne:

    Juhufff!
    Haha, je schrijft echt leuke verslagen! super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet! Moeilijk voor te stellen in dit koude kikkerlandje, maar het klinkt echt tof allemaal! Hou ons op de hoogte!

    Liefsxx

  • 07 Maart 2010 - 15:04

    Nadine:

    hee maliesa!
    echt leuk om alles zo te lezen! ik weet zeker dat je die kindjes kan leren hun vinger op te steken als ze wat willen vragen!
    het klinkt allemaal super spannend! jammer dat de taj mahal tegen viel!
    veel plezier met je kamelensafarie!
    en tot over 43 dagen!
    liefs,

  • 07 Maart 2010 - 17:00

    Jet:

    Wauw, Mariska, dit is best heftig. heb je ook contact met de ouders van je leerlingen? Worden jullie wel een beetje begeleid of moet je alles maar uitzoeken?
    Hoe was je kameelsafari? Spierpijn?
    Grote Groet! Jet.

  • 08 Maart 2010 - 02:48

    Mariska:

    Haha ja, ik heb ontzettende spierpijn van de kamelensafari! Ik probeerde me de hele tijd met mijn benen aan de kameel vast te klemmen. Best eng als die beesten rennen! We hebben nog geen ouders van de kinderen bezocht. Ik weet ook niet of we daar tijd voor hebben. We werken namelijk elke middag ook en hebben eigleijk geen tijd over. We hebben een klein beetje begeleiding, we hebben een translator die af en toe bij ons in de klas staat en dingen voor ons kan vertalen, maar lessen bedenken doen we allemaal zelf.

    xx

  • 10 Maart 2010 - 16:53

    Jacqueline:

    Hoi Maris, ik geniet van je verslag; wat een ervaring!! Groetjes van je tante

  • 12 Maart 2010 - 10:19

    Wendelijn:

    he maris,

    Wow, supervet om te lezen!
    Echt zoo tof dat je het gewoon doet he!!
    Heel veel plezier en succes met al je belevenissen!

    Liefs!

  • 15 Maart 2010 - 10:20

    Margot :

    Hoi Mariska,

    Wat maak jij veel mee!!! Je moest er wel een enorme rit voor over hebben om de Taj Mahal te zien! Fijn dat jullie als vrijwillers steun en gezelligheid aan mekaar beleven. Begint het lesgeven al een beetje te wennen? Ik vind het heel leuk om je verslag te lezen en zo op de hoogte te blijven van je belevenissen. Ik hoop dat je ondanks het woestijnzand, de hitte , viezigheid en drukte, toch kunt genieten van je tijd daar!

    Veel liefs,

    Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 29 Okt. 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 8286

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 01 September 2016

San Diego

06 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Grote Azië reis met Jesper

22 Februari 2010 - 20 April 2010

Ervaringen in India

Landen bezocht: