Welcome to India - Reisverslag uit Ede, Nederland van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu Welcome to India - Reisverslag uit Ede, Nederland van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu

Welcome to India

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

26 Februari 2010 | Nederland, Ede

Hee lieve mensen uit het verre nederland.

Ik ben nu 4 dagen in India geweest, maar ik heb al genoeg gezien en meegemaakt voor 2 weken geloof ik.

Mijn vlucht was prima, afscheid nemen was alleen niet zo leuk. Alleen op het vliegveld ging het wel weer beter. Zeker na een knipoog van de enige echte Hans Klok! Na 7.5 uur vliegen in Delhi aangekomen. Het vliegveld was warm en benauwd. Terwijl ik op mijn bagage wachtte raakte ik in gesprek met een man uit nederland. Hij bleek journalist te zijn voor NRC dagblad en woont met zijn vrouw in Delhi. Zijn nummer gekregen voor als er iets is, ik wil praten enz. Super lief dus.

Tussen de 60 indiaase mannen die stonden te wachten met bordjes vond ik gelukkig mijn gids van Idex snel. In de auto naar mijn hotel gebracht. De rit was heel vreemd. iedereen die doorhad dat ik blond ben staarde de auto binnen. Op de wegen rijd je max 40 maar het lijkt alsof ze 100 rijden. Alles door elkaar. Vrachtwagens die 2x te lang zijn, scooters met 2 mensen achterop, tuktuk's, enz. Chaos! Mijn hotel was goed, maar de nacht kort.

Dag daarna bij ontbeit de andere 11 van mijn groep ontmoet. Geen nederlanders maar ik kan goed met ze communiceren. 10 meiden en 2 jonges. In delhi simkaart gekocht. Ik ben alleen vergeten mijn nummer mee te nemen naar internetcafe, komt later wel. Na delhi naar Ranthambore gegaan, daar in hotel overnacht. Die dag daarna hadden we tijgersafari! Super gaaf dus. Alleen jammer dat er geen tijgers waren ;p Hoe het er aan toe ging was dat we rondreden in een soort oversized jeep en wachtten tot we de noodroep van een hert hoorden. Dan reden alle auto's die in het park rondreden als een gek naar die plek toe en hoopten dat er een tijger was. Niet dus. Maar wel apen gezien, pelikanen, heel veel pauwen, mooie gele vogels die nog op mijn hand gezeten hebben enz.

Toen naar Jaipur. Daar ben ik nu. Hier 4 dagen en slapen in een gastgezin. Ik slaap met 3 andere meisjes bij een Indiaase familie in huis. Ze zijn erg rijk en hebben 2 huishoudelijke hulpjes. Deze zijn er alleen nu niet omdat ze bij een bruiloft zijn. Deze 6 maanden is het namelijk goed om te trouwen, de god is wakker. De andere 6 maanden slaapt hij. Het huis is groot maar erg kaal, de bedden zijn hard. Maar ik raak er al aan gewent. Het eten is lekker maar wel heeeeeel erg pittig. I will survive. Trouwens ook henna laten zetten, dus nu zijn mijn bijde handen mooi versiert. Ook heb ik indiaase armbanden gekocht, mijn armen lijken al indiaas. Nu de rest nog ;p

Vandaag naar een fort geweest, daar reden we op olifanten omhoog. Dat was echt geweldig! De slurf van de olifanten nog aangeraakt, das was heel speciaal. Het fort was ook super mooi. Gister hindi lessen gehad. We kunnen vooral nee, dank u wel zeggen. 'Naahi, dan-jhe-vwaad' Dit is goed te gebruiken tegen de 10000 straatverkopers die elke dag om je heen zoemen. Heel irritant. Ook zijn we heel interessant voor kinderen. Ze willen handjes schudden, je naam weten, waar je vandaan komt. Echt iedereen staart alsof we een groep exotische apen zijn.

Morgen 6 uur met de bus naar Agra, daar hotelovernachting en die dag daarna zien we de Taj Mahal! Het was een duur uitstapje, maar ik kan toch geen Taj MAhal missen als ik in india ben! Daarna met de nachttrein naar Shiv waar het vrijwilligerskamp is.

Het gekke is dat ik na 4 dagen al bijna helemaal in het engels aan het denken ben, nu omswitchen naar nederlands is dus beetje gek. Toch zeg ik af en toe per ongeluk dingen in het nederlands tegen andere mensen. Maar ach, ik krijg ook soms wat zweeds of duits naar mijn hoofd geslingerd. Deze reis zal iig mijn engels verbeteren!

Tot nu toe is het allemaal een grote vakantie geweest. Wel een heel vermoeiende vakantie. De warmte, vreemde geuren en stank, vreemde eten, harde bedden, armoede, en niet nederlands kunnen spreken is vrij slopend. Heel af en toe heb ik opeens de behoefde om thuis in mijn bedje te kruipen en gewoon tegen iemand in het nederlands te praten, maar dat is niet mogelijk. Ik moet aanpassen maar dat kost was moeite. Ik voel me wat verward als jullie snappen wat ik bedoel. Al die zwervers die je geen geld kan geven , al die opdringerige verkopers die alleen je geld willen. In india ben je als westerse gewoon een wandelende geldbeurs. Dat is best lastig. Je kan het niet ontvluchten want het is overal.

Ik denk dat ik nu wel weer genoeg heb geschreven. Vanaf maandag heb ik continu internet tot mijn beschrikking dus de updates zullen wel komen.

Heel veel liefs.
Mariska from India

  • 26 Februari 2010 - 17:27

    Oma En Opa:

    Lieve Mariska,
    Wat doe je in korte tijd ontzettend veel indrukken op. Maar het is wel heel bijzonder om daar te zijn, toch? Je ziet en beleeft nog eens wat. Daarbij vergeleken is Ede saai?
    Wij amuseren ons ook nog, hoor! Maar op een ander manier.
    Je maakt toch wel foto's? Of ook video's?
    In juni hopen we een familiedag 't Hart te hebben. Dan kun je goed voor de dag komen!
    Blijf gezond, laat je niet bestelen, geniet!
    Vee liefs van ons.

  • 27 Februari 2010 - 07:36

    Pappa:

    Hoi meissie,
    Leuk verslag! Wat maak je veel mee. Geen wonder dat je gesloopt bent. Leuk dat je toch naar de Taj Mahal gaat. Ik hoop dat je er van genoten hebt. Moeilijk hè om je af te sluiten voor al die ellende. Bedenk maar dat je het land ook helpt door je vrijwilligerswerk.
    Kus van je pappie.

  • 27 Februari 2010 - 11:21

    Rianne:

    Hee Mris!
    Klinkt wel gaaf zeg, wat je nu al allemaal hebt meegemaakt! En dan te bedenken dat je er pas een paar dagen bent!
    Cool dat je meteen een journalist tegenkwam, journalisten zijn lieve mensen :P
    Toch fijn dat je wel met je groepsgenoten kan communiceren. zijn er in iedergeval mensen om je heen die een beetje engels spreken ;)
    Het zal inderdaad enorm wennen zijn, al die rare Indiase dingen.. Maar je zal er vast snel genoeg aan gewend raken, net als aan die harde bedden ;)

    Liefs!!

  • 27 Februari 2010 - 11:27

    Misha:

    hej maris! wat heb je al gave dingen meegemaakt! en heel vet dat je de taj mahal nog gaat zien! neem de tijd om te wennen, geen wonder dat je moe bent na al die indrukken! veel plezier nog geniet van india! liefs, misha

  • 27 Februari 2010 - 14:11

    Ellen:

    Heej Mris,

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Wat een indrukken zeg! Maar wel cool.

    Ben benieuwd naar de rest van je verhalen.

    En... Laat je niet gek maken ;-)

    liefs Ellen!

  • 27 Februari 2010 - 20:19

    Jolanda:

    Hoi Mariska,
    Erg leuk om in het uitgebreide verslag je eerste indrukken te lezen. En zó herkenbaar! De chaos, de stank, het gebedel enz. Alsof ik het allemaal zelf weer meemaak. Natuurlijk heb je moeilijke momenten, maar ik heb er echt bewondering voor zoals jij je door de eerste dagen heen slaat. Met al mijn reiservaringen dacht ik de eerste dagen alleen maar: "waar is de uitgang???" Maar India heeft ook zoveel mooie kanten en ik hoop dat je die ook zult ervaren.
    Ik hoop dat je genoten hebt van de Taj Mahal. Ik heb er zelf een poos ademloos naar zitten kijken. Zó mooi! Zoals je al zei mag je die echt niet missen als je in India bent.
    Ik hoop nog veel van je te lezen. Heel veel succes met je werk daar en met het wennen aan en genieten van India!
    Hartelijke groeten,
    Jolanda (ex-collega van Ank)

  • 28 Februari 2010 - 10:59

    Willemijn:

    lieve mris!!
    Heeeeel erg herkenbaar en leuk om te lezen. het is inderdaad zo vervelend om gewoon als geldobject of attractie gezien te worden.. soms voel je je echt een ander soort ofzo door al die rare reacties! Hele toffe dingen gedaan zo te zien, echt leuk. Is natuurlijk altijd ook moeilijk om zonder mensen te zitten die je echt helemaal begrijpen maar je krijgt er zoveel voor terug! Geniet ervan!! je hebt nog genoeg nachtjes in je eigen koude bedje..:)
    ohja en het weer is hier poep haha
    dikke kus

  • 28 Februari 2010 - 11:20

    Stichting Muses:

    hee Mariska!
    jeetje al super veel meegemaakt en indrukken opgedaan zeg! ga er nog maar flink van genieten!
    Groetjes Nicole

  • 28 Februari 2010 - 12:29

    Nadine:

    hee mariska!
    het klinkt allemaal echt super spannend! lijkt me wel vervelend om de hele tijd lastig gevallen te worden en niet gewoon rustig over straat te kunnen! super vet dat je naar de taj mahal gaat! lijkt me echt gaaf om die in het echt te zien. heel veel plezier iig!
    liefs

  • 28 Februari 2010 - 16:04

    Margot :

    Hoi Mariska,

    Leuk dat je zo'n uitgebreid verslag hebt gemaakt! Zo kunnen we over je schouder even meekijken in India. Wat maak je veel mee en krijg je veel nieuwe indrukken! Lijkt me heel confronterend; de armoede en het gebedel om je heen. 'k Hoop dat je je weg erin kunt vinden. Fijn dat je leuk contact hebt met de andere vrijwilligers. Hoeveel van hen gaan ook naar Shiv? Leuk dat je ook de mooie dingen van het land kunt bekijken; Taj Mahal, tijgersafari
    (zonder tijgers),etc. Ik hoop dat je kunt wennen en kunt genieten van je tijd daar.
    Veel liefs!!

    Margot

  • 02 Maart 2010 - 20:07

    Ing:

    He! Leuk om wat te lezen van je eerste ervaringen:) Best een wereld van verschil natuurlijk. Gaaf dat je al zoveel mee gemaakt heb, hopelijk krijg je wel genoeg rust;)
    Liefs

  • 02 Maart 2010 - 21:14

    Petra:

    Ha Mariska,

    Wat heb je al veel beleeft! Over een poosje kijk je vast van bepaalde dingen niet meer op. Al die kinderen die steeds op je af komen is vermoeiend ja! Zal in Shiv wel anders voelen, meer even onder elkaar.
    Hou je haaks!

    Liefs Petra

  • 03 Maart 2010 - 08:36

    Berry:

    Hey!
    wat ontzettend gaaf, het klinkt echt leuk... ik wil nu ook spontaan reis dingen gaan doen enzo.. maja.. ik doe een opleiding enzo.. vrij lastig dus:S
    maja, nog heel veel plezier en succes daar:) God is met je.

    groeten Berry

  • 05 Maart 2010 - 12:38

    Wendelijn:

    he maris,

    gaaf verhaal!

    Oeeh, wat jij al niet meemaakt, olifant rijden!!

    Veel sterkte en succes met alles! Ik ben ook net een witte pinautomaat hier.
    Maar ja.. we overleven.

    Veel liefs, Wend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 29 Okt. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 8286

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 01 September 2016

San Diego

06 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Grote Azië reis met Jesper

22 Februari 2010 - 20 April 2010

Ervaringen in India

Landen bezocht: