Alweer meer dan 3 weken in India. Time flies! - Reisverslag uit Shiv, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu Alweer meer dan 3 weken in India. Time flies! - Reisverslag uit Shiv, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu

Alweer meer dan 3 weken in India. Time flies!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 Maart 2010 | India, Shiv

Hallo lieve mensen.

De tijd hier in india vliegt aan me voorbij! Nog maar 3 dagen lesgeven hier en dan vertrekken we naar Goa. Daar hebben we dan nog 4 weken om les te geven en dan is mijn india avontuur alweer voorbij!

Vorig weekend hebben we een kameel safari gehad in de woestijn. Je kon in tenten slapen of op het dak van een gebouwtje. Natuurlijk sliepen wij buiten. Met 5 meiden op 3 bedden gepropt, erg gezellig ;) De nachten in de woestijn zijn super mooi maar heel erg koud. Ik moest op mijn buik slapen omdat anders mijn neus eraf vroor. Maar de sterren maakten alles goed. Er waren meer sterren dan ik dacht dat er waren. Bijna dan. En sochtends door het gebrul van een kameel gewekt worden is ook erg interssant. We hebben in totaal 4 uur op de kamelen gereden. Savonds sunset gekeken en sochtends sunrise. Vooral de sunset was super mooi! Heb leuke foto's gemaakt die ik miss nog wel op deze website gepost krijg. Het internet is erg langzaam.

Dit weekend zijn we met zn 4en naar Udaipur geweest. Dat is een mooie stad hier in de buurt. Hier in de buurt was alleen wel 12h met de bus over een hobbeldebobbel weggetje. We hadden slaapplaatsen maar zo goed heb ik niet geslapen. Gelukkig mochten we om half 6 A.M. gewoon ons hotel in en hebben we daar 4 uurtjes geslapen. Zaterdag zondag en maandag gehad om de mooie stad te bekijken. Het gaafste was dat er 3 meren zijn in Udaipur. Eindelijk wat gras en bomen om je heen! Echt een verademing na 2 weken in het stof gezeten te hebben. En we hadden een echte douche in onze kamer! Hemels.

Deze morgen om half 8 aangekomen bij het kamp. Hele nacht in de bus niet geslapen dus lesgeven was een beetje vermoeiend. De onderwerpen die we deze 2 weken behandeld hebben zijn: What is your name? How old are you? (kinderen hier weten niet hoe oud ze zijn omdat verjaardagen niet gevierd worden, dus elke dag hebben de kinderen een andere leeftijd :P maar ze zijn ongeveer 9) De kleuren repeteren we nu al voor 2 weken, we leren ze fruit, groente, het alfabeth in grote en kleine letters netjes schrijven, en wat wiskunde.

Laura en ik hebben eindelijk bedacht waar, een deel van, ons sponsorgeld aan uitgegeven gaat worden. Samen hadden we Rs45.000 te besteden. Dat is meer dan een gemiddeld indiaas jaarsalaris! We hebben voor Rs33.000 besteld: 3 blackboards, 150 clipboards zodat de kinderen daar op kunnen schrijven ipv op de grond, 5 matten van 6 meter lang waar de kinderen op kunnen zitten (ipv op de stoffige grond) 400 dikke schriften zodat ze eindelijk wat ruimte en papier hebben om op te schrijven, 40 abacussen om de wiskunde lessen makkelijker te maken en 10 wereldkaarten omdat de kinderen hier geen idee hebben van wat een land is, dat wij uit een ander land komen, en dat je die afstand niet zo makkelijk met de auto af kunt leggen.

Als het goed is zijn al deze materialen volgende week aanwezig! Super gaaf. Sommige materialen gaan naar sommige van de 7 scholen waar het het hardst nodig is, en veel materialen blijven in het vrijwilligerskamp en worden elke dag door de vrijwilligers meegenomen. We willen niet dat de school ze kwijtmaakt, verkoopt, weggeeft of dat ze gestolen worden uit de klaslokalen.

Met mij hier in India gaat alles goed. Mijn buik draait wel al weken lang overuren en dat geeft veel pijnlijke momenten. Vooral in de morgen. Maar lang leven je tas vol met medicijnen. De temperatuur deze week is op zijn heetst 40-42 graden en dat is egt niet leuk meer. Het maakt je slap voelend en duizelig. Hopelijk is dat in Goa beter. In het kamp is het erg gezellig met alle vrijwilligers. Nogsteeds in de ochtenden yoga en deze week komt er een henna-workshop. Ook willen we morgen de muren van onze hut verven.

Nougoed, weer genoeg informatie voor vandaag. Lief nederland ik mis jullie wel een beetje maar ik houd ook erg van India. Ik vermaak me hier nog wel!

Liefs. Mariska

  • 16 Maart 2010 - 14:05

    Pappa:

    Hoi meissie, wat een super doel voor je sponsorgeld! Als leraar vindt ik dit natuurlijk supergoed! Geniet nog van je laatste dagen in Shiv!

  • 18 Maart 2010 - 12:46

    Nadine:

    hee lief!
    super goede besteding van je sponsergeld! echt tof voor de kindjes daar! nog een leuke tijd daar in india! het is in Goa vast net zo leuk als in het kamp nu!
    nog veel plezier indiaantje
    liefs

  • 19 Maart 2010 - 13:08

    Margriet:

    Hey Maris,

    SUperleuk om al je verhalen te lezen zeg! Geniet ervan en doe voorzichtig.

    Liefs Margriet

  • 20 Maart 2010 - 09:56

    Oma En Opa 't Hart:

    Lieve Mariska,
    Je beleeft ontzettend veel! Loop niet naast je schoenen wanneer je weer thuis bent gekomen.
    Op vaderdag 20 juni is er een familiedag bij familie John en Margot in Oldebroek. Zet maar vast in je agenda.
    Leuke bestemming van je sponsorgeld, super!
    Veel liefs van ons.

  • 20 Maart 2010 - 21:11

    Petra:

    Hoi Mariska,

    Leuk weer even wat van je te lezen. Ook leuk dat jullie voor wereldkaarten hebben gekozen voor de scholen. Hier hebben we regen, 40 graden is wel heeeeeel heet! Je bent nog onderweg naar Goa?
    Ook een goede tijd daar toegewenst. Weer lesgeven?

    liefs ons,
    knuffel van Nathan, Joas en Aron.

  • 21 Maart 2010 - 12:27

    Willem:

    heee lieve maris van me! ik heb het weer even bijgelezen, schande schande, maar ik was niet meer bij. Het is superleuk om te lezen! En heel erg fijn dat je 't zo naar je zin hebt! Lekker yoga'en, als je terugbent moet je me maar even een paar oefeningen geven haha, ik heb een gestresste schouder :P.
    Nou hele dikke kus en geniet geniet geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 29 Okt. 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8286

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 01 September 2016

San Diego

06 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Grote Azië reis met Jesper

22 Februari 2010 - 20 April 2010

Ervaringen in India

Landen bezocht: