Grote Chaos in India! - Reisverslag uit Majorda, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu Grote Chaos in India! - Reisverslag uit Majorda, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu

Grote Chaos in India!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 April 2010 | India, Majorda

Hallo lieve computergekluisterde lezers.

Interessant om te zien dat het aantal reacties op mijn verhalen steeds meer afneemt. Misschien wordt het tijd om thuis te komen? ;) Over 2 weken ben ik er weer, dus houd nog even vol!

Maar zoals de titel van mijn reisverslag al zegt, grote chaos hier in India. Vooral in het Idexkamp in Goa. Ja precies, het kamp waar ik zit. Niks lijkt hier georganiseerd te zijn. Nouja alles wat niet met vrijwilligerswerk te maken heeft is prima. Maar daar blijft het dan ook bij.

Gister was onze vertaalster er opeens niet. Terwijl wij al bij onze slumschool waren. We geven onofficieel les aan de kinderen van de vissers hier. Ze gaan niet naar school en wij proberen ze op niveau te brengen, en hun ouders te overtuigen dat ze WEL naar school moeten. Maar omdat de kinderen tussen de 2 en de 12 jaar oud zijn is les geven ongelovelijk moeilijk! Niemand is op het zelfde niveau. Maar goed, wij kwamen daar aan, geen vertaalster, geen sleutel van de kast waar ALLES in zit. Dus moesten we 2 uur lang inproviceren. Na 45min zijn we maar met ze gaan zwemmen aangezien het schooltje, heel iddilisch, op het strand staat, 20m van de zee.

Gister heel goed lessen voorbereid voor vandaag, bleken onze kopien niet gemaakt te zijn. Inprovisatie actie nummero 2! Niet heel erg leuk dus als je hard je best aan het doen bent om hier iets goeds van te maken.

En verder is er nog een hele boel mis, maar ik zal jullie verder niet lastig vallen daarmee.

Dit weekend zijn we op 'vakantie' geweest naar Arambol. Daar hebben we in hutjes geslapen die maar E1,25 per nacht kostten. Haha, het was dan ook niet zo veel soeps. Maar dat heb je ook niet nodig als je de hele dag op het strand ligt en yoghurtdrankjes drinkt! Was een lekker lui weekend, moet ook eens gebeuren.

Nog even een serieuze mededeling: Ik kom erachter dat het heeel lastig is om hier 500 euro aan sponsorgeld uit te geven. Ik ben dag en nacht bezig met dingen bedenken die gekocht kunnen worden, maar het leven hier is zo simpel en goedkoop dat ik vrees dat een deel van het geld over gaat blijven als ik hier weg ga. Ik heb besloten dat het overgebleven geld wordt gedoneerd aan het SOS kinderdorp hier in Jaipur. Voor meer informatie kijk op www.soskinderdorpen.nl

En als je als sponsor het er niet mee eens bent dat je geld naar deze organisatie gaat mag je dat ook zeggen, dan moeten we een andere oplossing bedenken.

Maar tot nu toe ben ik nog 2 weken bezig met spullen bestellen en kopen.

1. We gaan de kinderen in onze school elke dag fruit geven. Ze eten namelijk ontzettend ongezond en eentonig.

2. Ik heb cd spelers besteld voor de plaatselijke bejaardentehuizen. De arme mensen liggen hun hele dag op hun bed. Er is niks te doen, en ik dacht: wie houd er nou niet van muziek luisteren, mee zingen of misschien zelfs een dansje wagen! Dus daar zijn we nu hard mee bezig. Cd's worden dan natuurlijk ook geregeld.

3. Aangezien ons schooltje zo ontzettend klein is, en de kindertjes er bijna niet in passen zitten we altijd met de halve groep buiten in de brandende zon. We gaan een soort uitschuifbaar dak bouwen dat de kindertjes schaduw hebben. Altijd gezond.

4. Het schoolhok is trws ook nog eens veel te heet om les te kunnen geven, je ben meer bezig met een douche nemen in de eigen zweet, dus we gaan proberen een ventilator in te bouwen. Joepie!

5. 60 werkboeken en 30 clipboards zullen ook erg van pas kopen om normaal les te kunnen geven :)

En dat is het tot nu toe, meer ideeen zullen later gepost worden.

Veel liefs!
Mariska die wel een beetje heimwee begint te krijgen omdat al deze chaos haar op haar zenuwen begint te werken.

• 06 April 2010 - 15:12

Jacqueline:

Nog even volhouden meisje; trouwens gefeliciteerd met je papa.

• 06 April 2010 - 16:01

Oma En Opa 't Hart:

Hallo lieve Mariska,
    Bedankt voor je verslag. Sterkte met de laatste loodjes daar. Je hebt veel goede ideeën, maar te weinig tijd en medewerking misschien voor de uitvoering. Houd het hoofd koel!
    Voor het restant is SOS kinderdorpen wat ons betreft een goede bestemming.
    Tot ziens over een paar weken in ons kikkerland. Kan je hier dan nog wel wennen?
    Veel liefs van ons en een behouden terugreis.
    P.S.
    We hebben gister een cadeautje bij je ouders bezorgd voor je jarige Pappa.

• 06 April 2010 - 16:23

Ellen:

Ha Mariska,

Je bent echt goed bezig! Probeer dat vooral niet te vergeten, ondanks dat sommige dingen tegenzitten!
    Vliegt voorbij de tijd he... Begint hier eindelijk ook mooi weer te worden ;-)

Liefs Ellen!

• 06 April 2010 - 18:11

Pappa:

Hoi meissie,
    Je bent een echte ontwikkelingswerkster. Ik ben trots op je!
    Kus van pappa

• 06 April 2010 - 18:50

Mamma:

Hoi lieverd,
    Ik vind dat je heel creatief bent in het goed besteden van je sponsorgeld en dat je er goed en verantwoordelijk mee omgaat! Laatste loodjes. Geniet nog van je laatste weekjes en tot spoedig ziens! Kus, Mamma

• 07 April 2010 - 13:59

Stichting Muses:

Hallo Mariska,

Uit ervaring weet ik dat alles niet zo goed geregeld is als hier in Nederland. Maar ik vind dat je hele goede bestemmingen hebt gevonden om het geld aan te besteden!!
    Succes nog en geniet van je laatste weekjes..

Vriendelijke groetjes,
    Romy Schagen
    www.muses.nl

• 07 April 2010 - 15:46

Wendelijn Vollbehr:

he maris, jaaa sos
    ik ga misschien een sos dorp in yaoundé bezoeken..
    misschien kom ik mouna, onze vriendin wel tegen..
    Tof; die cd spelers, haha.
    geniet nog van de laatste dagen, de tijd vliegt!
    liefs en tot gauw x

• 08 April 2010 - 12:03

Petra:

Lieve Mariska,

Wat een hoop indrukken en belevenissen!
    Is het rode kleurtje inmiddels mooi bruin geworden??
    Niet eenvoudig zo om je elke dag enthousiast in te zetten. Komt dus veel neer op improvisatie en elke dag maar zien wat er kan gebeuren. Voor de kinderen is waarschijnlijk alle aandacht al prettig!
    Zeer creatief die ideeen voor het geld. Succes met de bouw!!
    En soskinderdorpen prima idee.

Zet em op! En nog even genieten.

Tot ziens, liefs je tante
    en knuffel van de jongens

• 08 April 2010 - 15:35

Jeanine:

Hoi Mariska,
    Heerlijk om je verhalen en belevenissen te lezen. Ik vindt het knap hoe vindingrijk en creatief jij/julie zijn om het leven van kinderen en volwassene een beetje mooier en fijner te maken. En dat juist met kleine dingen maar voor hen zo groots.
    Blijf de mooie dingen zien en geniet van de bijzondere mensen en plekjes die je mag ontdekken. Alleen al de aanwezigheid van iemand met een positieve houding kan veel meer veranderen dan jezelf soms bewust bent.

Geniet nog van je laatste dagen voordat je het weet zijn het herinneringen.

Lieve groet,
    Jeanine Manders

• 09 April 2010 - 11:03

Margot 't Hart:

Hoi Mariska,

Een goede bestemming voor het sponsorgeld!! Wij staan er helemaal achter, ook voor SOS kinderdorpen!
    Nog een kleine twee weken, dan ben je alweer thuis. Maak er nog wat van!!

Tot ziens,

Margot

• 10 April 2010 - 09:07

Nadine:

hee liefie!
    ja ik ben zeker een trouwe lezen ;)
    leuk dat alles daar zo goedkoop is maar wel jammer dat alles wat je probeerd te regelen in de soep loopt vanwege slechte organisatie!
    Je doet daar echt heel veel goeds!
    mis je en tot over een weekje!
    liefs,