Welcome to paradise! - Reisverslag uit Majorda, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu Welcome to paradise! - Reisverslag uit Majorda, India van Mariska Beekman - WaarBenJij.nu

Welcome to paradise!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 Maart 2010 | India, Majorda

Hallo hallo jullie bleke nederlanders! (en de rest)

Mariska is zo rood als een kreeft. Lekker op het strand gelegen vandaag dus. Haha. Zijn jullie al jaloers?

Vorige woensdag stapten we vanaf Shiv op de trein. 9h naar Jaipur. Daar 1 dag geweest. Toen die dag daarna 27h(!) in de trein richting Goa. Goa is warm, vochtige lucht, veel palmbomen, strand, zee, veel kokosnoten, de mensen spreken engels en we kunnen hier rondreizen en dingen zien ipv vast zitten in een lege woestijn! Ik ben heel gelukkig.

Even over het sponsorgeld. Alle spullen die we besteld hadden bleken veeeel goedkoper te zijn dan we dachten. Dus uiteindelijk zijn die alleen door Laura betaald. Zit ik nogsteeds met 510 euros om te spenderen! Dat is ongeveer 2 jaarsalarisen voor een indisch persoon. Dat dat even duidelijk is.

Omdat Verena en ik afscheid moesten nemen van onze lieve kindertjes wouden we ze wat geven waar ze ook echt wat aan hebben. Met dank aan mijn sponsoren hebben we voor onze 14 kindertjes gekocht: Een schooltasje (hebben ze wel maar zijn kapot) daarin tandenborstel en tandpasta, appel, snoepjes, potlood, gum, puntenslijper, balonnen, schrift en werkbladen! De kindertjes waren super blij ermee.

Afscheid nemen was erg zwaar. Ik zal de kids zeker missen. Ze waren geweldig. Op de dag des afscheids hebben we gezongen en gedanst. :) Zo schattig. Op het eind tijdens de liefste knuffels kon ik mijn tranen niet meer inhouden. Gelukkig was ik niet de enige, ook sommige kids stonden met tranen in hun ogen. Het is fijn om te merken dat ze ons zullen missen want dat betekend dat we veel voor hun betekenden.

Nu weer nieuwe kids vinden. Morgen gaan we de projecten in Goa bekijken en wat uitkiezen. ik houd jullie op de hoogte!

liefs!


  • 28 Maart 2010 - 13:23

    Margot :

    Hoi Mariska,

    Fijn dat je in Goa er weer opuit kunt, engles kunt spreken en weer meer groen om je heen hebt! Goeie keus dus om nog naar Goa te gaan! Zo maak je ook weer een heel ander stuk India mee.
    Wat heb je in korte tijd dan toch een goede band met de kinderen kunnen opbouwen. Heel leuk om te horen dat je de schoolkinderen blij hebt kunnen maken met een schooltas met inhoud!!
    Ik wens je in Goa ook weer een heel goede tijd toe!!

    Tot horens,

    Margot

  • 28 Maart 2010 - 14:39

    Pappa:

    Hoi meissie,
    fijn dat je goed bent aangekomen. Ik wens je een supergoede tijd in Goa! Nog 4 weekjes...

  • 03 April 2010 - 15:04

    Jacqueline:

    wat maak je super dingen mee!!!

  • 04 April 2010 - 19:05

    Willem:

    lieve drolleke
    wat een leuk verhaal weer
    ik met mijn slome hoofd lees het nu pas, maar indrukwekkend nog steeds!
    ik wacht je op in het koude nederlandje zometeen
    hele dikke kussen en geniet er nog even van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 29 Okt. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 8273

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 01 September 2016

San Diego

06 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Grote Azië reis met Jesper

22 Februari 2010 - 20 April 2010

Ervaringen in India

Landen bezocht: